14 Temmuz 2009 Salı

Yeni Astra İlk Testi

Ford'un yenilenmiş Focus'u ve VW nin yeni Golf'ünün tam karşısına Opel markasının tüm kozlarını kullanarak çıkmaya çalışan yeni Opel hakkındaki ayrıntılar, yavaş yavaş ortaya çıkıyor.Ve bu bilgiler ışığında yeni Astra'nın C segmenti liderliğine soyunmuş olduğu da yavaş yavaş hissediliyor.

AutoBest jüri üyesi olarak geçtiğimiz hafta Rüsselsheim daki Opel Ar-Ge merkezinde özel bir sunuma katıldım.Burada Opel tasarım ekibinden aracın özellikle kabin içi hakkında ayrıntılı bilgileri alırken ,görüşlerimizi de dinlediler. Öncelikle belirtmeliyim ki yeni Astra bir önceki şekline göre gerçekten çok daha büyük bir gövdeye sahip.Yeni neslinde 170 mm daha uzun ,61 mm daha geniş,20 mm daha yüksek olacak olan Astra'nın dingil mesafesinde de 71 mm artış var.İz açıklıkları da önde 56 mm arkada ise 70 mm genişlemiş.Bu radikal büyüme Astra'nın kabin içine doğrudan yansıtılmış ve aracın eski Vectra'ların kabin içi ölçülerine kavuşması sağlanmış.Aracın içine 1.80 m lik 5 kişi otursa bile şaşırtıcı şekilde hiçbiri ne diz ne baş ne de omuz mesafelerinde ciddi bir sorun yaşamıyor.

Orta konsoldaki klima,radio iletişim ve navigasyon tuşlarının toplandığı üst orta konsol,biraz kafa karıştırıcı olsa bile,bir haftada alışılacak durumda.Aracın kapı kollarının gerisindeki gerisindeki ve vites topuzu zeminin çevresindeki kızıl ambiyans aydınlatmasını ise çok beğendiğimi belirtmeliyim.Diğer yanda kartal bakışlı BMW 6 serisinin farlarına benzeyen yeni Astra'nın bakışları da otoriter bir yapıya da sahip.Stoplardaki dışa bakan ok ucunu andıran ışık şekillerinin de ,otomobilin arkasındaki geniş omuzları daha da vurguladığını söylemeliyim.

Opel'in bizler için hazırladığı asıl sürpriz ise ,bir yeni Astra prototipinin tam 3 saat süren test sürüşüydü.Rüsselsheim'dan Opel in test pilotlarının kullandığı bir dağlık virajlı rotayı takip takip ederek 'night drive' denilen bir hızlı sürüş gerçekleştirdik.Önde, bir Insignia Turbo AWD, arkada prototip Astra ve bizim arkamızda da güncel Astra'nın bizle aynı motoru taşıyan versiyonu ve içindeki Opel teknisyenleri...Gece sürüşünün esprisi de yeni Astra yı yolda görebilecek sanayi casusları yada gazetecilerin objektiflerinden uzak kalmak içinmiş.

Birbirini takip eden virajlarda,içinde henüz seri üretim meteryalinin kullanılmadığı bu prototipi hızla yürütürken, Opel in Insignia da tanıştığımız ünlü FlexRide sisteminin olduğu gibi Astra da kullanılması,gecenin başka bir sürpriziydi.Sport moduna alındığında ,ön göstergelerin eflatun aydınlatmasının kırmızı renge dönüşmesi de çok hoşumuza gitti.Bu ışığın renk değişimi,Tour modunda gerçekleşmiyordu ve bu da o kadar önemli değildi. Sert virajlarda FlexRide'la oynamadan bile yola adeta yapışan Astra,sport modunda direksiyon hassasiyetinden,süspansiyon sertliğine ve devirlenmeden, ESP'nin gecikmesiyle çok daha keyifli bir sportif sürüş gösterdi.Sanki OPC ayarları,yeni Astra ya aktarılmış ve birbirinden uzaklaştırılmış köşelerdeki tekerleklerin ne işe yaradığı sergilenmek istenmişti.Yeni bir şasi sistemine sahip olan Astra nın bu yol tutuş başarısının arkasında özellikle yeni arka süspansiyon geometrisi ve mekanizması olduğunu analatan Opel mühendisleri,sportif yol tutuşa konforu da eklemeyi başardıklarını belirtiyorlardı.Daha uzun dingil mesafesi ve daha geniş iz açıklıkları,arka süspansiyondaki,Watss-link denilen özel mekanik tasarım da bu geliştirilmiş FlexRide'ı adeta tamamlıyordu.

Focus'un tam bağımsız süspansiyon sistemi sayesinde sunduğu yol tutuş karakterini yıllardan beri çok beğenirken,nihayet Opel'den buna rakip bir çevik karakter gelmiş olması,beni açıkcası çok sevindirdi. Watss-link denilen arka yapının aracın virajlarda maruz kaldığı yanal kuvvetleri absorbe ettiğini ve viraj dışına doğru gelişen merkez kaç kuvvetinin sanki mimimize edildiğini söyleyebilirim.Hangi tarafa olursa olsun,bu mekanik düzen ,aracı dışa çeken kuvveti,terse çeviriyor ve tekerleklerin yere daha iyi basmasını sağlıyor...

Yüksek hız stabilitesi,ani hız değişikliklerindeki daraltılmış basma ve kalkma hareketleri,daha az sürüş titreşimi ve hatta kabin içine daha az gelen yuvarlanma gürültüsü,yeni Astra'yı virajlarda keyifli bir oyuncağa çeviriyor ve sürüşten zevk almanızı sağlıyor...Kullandığımız güncel Astra'da da görev yapan 180 HP güce ve 230 NM torka sahip 1.6 Turbo Ecotec motorlu prototip Astra, tüm gücünü ve kuvvetini yere o kadar iyi aktarıyordu ki,öndeki test plotunun kullandığı AWD Insignia'nın arka tamponundan bir an bile ayrılmadan 3 saat geçirdim.

Insignia da kullanılan gelişmiş FlexRide sisteminin sizin ve otomobilin sürüş karakterini nasıl değiştirdiğini biliyorum,bunu anlatmak yersiz,çünkü bu sistem daha önceki Insignia testlerinde anlatılmıştı.Sadece Sport modunda adaptif ön far sisteminin virajlara doğru daha seri dönerek aydınlatma yaptığını söylemeliyim.Yeni Astra'nın asıl kemik süspansiyonundaki yenilikler çok önemli...Bunu tekrar etmek gerek! Insignia ile aynı geometrinin kullanıldığı ön süspansiyonun gerisinde arka süspansiyonda öncelikle bir sabit krank kullanılmış.Buna bir Watts bağlantısı eklenmiş.İstenmeyen ses ve titreşimlerin yanında konforu bozmadan yol tutuşu arttıran bu arka aks yapısı,çok kollu arka süspansiyona göre bile daha büyük avantajlar sunuyor.Öncelikle ağırlık ve yer kaplama anlamında negatif ölçü sunan bu yapı ,daha büyük tekerlek kamber sıkılığı da oluşturuyor.Yol gürültüsünün kabine yansımasına engel oluyor,yatay stabiliteyi maksimize ediyor.Bu kadar basit duran bir yapının sürüş sırasında beni şaşırtmış olduğunu itiraf etmeliyim.Fakat Opel mühendislerine bu sistemin bugüne kadar neden kullanılmadığını da sordum.Cevap,yönetimi henüz ikna edebildik,oldu...

Dışındaki dinamik çizgileri sürüş kalitesinde de bire bir gösteren yeni Astra'nın artık tüm rakiplerine soğuk terler döktüreceğine emin olarak bu gece sürüşünü keyifle tamamladım.


Alıntıdır; AutoShow

3 yorum:

özhan dedi ki...

baya baya övmüş aracı...
bu tahtadan yontma golflere (VI'lara) süper alternatif olacak bu araç hemde daha uygun fiyata...
opel orta sınıfın en kral arabası oldu artık insignia;yeni astra vs süper araçlar...
böyle devam eder inş. bizde adam gibi arabalara bineriz artık...

Adsız dedi ki...

fiyatından haberin yok heralde.

Adsız dedi ki...

Opel Zıpladı....İnsignia, Yeni Astra,Meriva...müthiş arabalar.